Faq | Pre-owned | Mitkä ovat ehdot tuotteiden myymiseen?

Mitkä ovat ehdot tuotteiden myymiseen?

Voit myydä käyttämättä jääneet, uudenveroiset tuotteesi Zalandon lahjakorttia vastaan. Halutessasi Zalando voi myös lahjoittaa tuotteiden arvon hyväntekeväisyyteen.

Kuinka voin laittaa tuotteen uudelleen myyntiin Zalandolla?

Klikkaa tästä saadaksesi lisätietoja.

Mitä myyntiin laittamilleni tuotteille tapahtuu?

Varastoimme tuotteet ja myymme ne niille sopivan sesongin mukaan, parhaan mahdollisen myyntikanavan kautta. Osa tuotteista soveltuu parhaiten uudelleenmyytäväksi offline-kanaviemme kautta ja osa puolestaan online-kanaviemme kautta. Lyhyesti sanottuna: otamme myyntiriskin puolestasi ja luotamme siihen, että tuote tulee myydyksi mahdollisuuksiamme hyödyntäen.

Ovatko kaikki tuotteet myyntikelpoisia?

Tuotteen kunnon tulee olla uudenveroinen.

Emme voi hyväksyä:

- Tuotteita, joissa on käytön jälkiä (esim. tahroja, reikiä tai tuoksuja)

- Hygieniatuotteita, kuten alusvaatteita tai uima-asuja

- Tuoteväärennöksiä ja/tai tuotteita ilman tuotemerkintää

- Lasten vaatteita

- Kauneustuotteita

- Perusvaatteita, kuten tavallisia yksivärisiä t-paitoja

- Koruja, huiveja tai hattuja

- Tuotteita, joilla on vielä jäljellä 100 päivän palautusoikeutta

Vaikka hyväksymme useimmat Zalandolla myytävät tuotemerkit ja tuoteryhmät -sekä monia muita- emme kuitenkaan hyväksy kaikkia tuotemerkkejä tai tuoteryhmiä. Zalandolta ostetut tuotteet, jotka täyttävät kriteerimme, voidaan hyväksyä myyntiin.

Kuinka voin saada korvauksen myynnistä?

Sinä päätät mitä haluat tehdä tuotteista saadulla korvauksella. Voit vastaanottaa sen Zalando-lahjakorttina tai se voidaan vaihtoehtoisesti lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Mikäli valitset lahjoituksen, Zalando lahjoittaa koko summan hyväntekeväisyyteen (Punainen Risti tai WeForest).

Kuinka myyntisaldon lahjoittaminen toimii?

Valitessasi lahjoitusvaihtoehdon, tuet valittua kohdetta luopumalla myydyistä tuotteista maksettavasta korvauksesta. Autamme lahjoittamalla kyseisen summan valitsemallesi hyväntekeväisyysjärjestölle.

Yhdessä voimme tehdä vaatekaapin tyhjentämisestä helpompaa ja olla mukana muodin käyttöiän pidentämisessä.

Tuleeko tuotteen olla Zalandolta ostettu?

Jos tuote täyttää ehtomme, ei sen ostopaikalla ole merkitystä.

Mitä tapahtuu jos tuotteitani ei hyväksytä?

Tarkastuksessa hylätyt tuotteet (esim. liian kulumisen vuoksi) lähetetään takaisin sinulle tai lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen.

Mikäli pakettia ei voida toimittaa takaisin sinulle, palautuu se varastoon jossa sitä säilytetään kahden viikon ajan. Jos et ole meihin yhteydessä kahden viikon kuluessa, tuotteet lahjoitetaan eteenpäin.

Huomaa, että jos sinulta saamamme tuotteet eivät vastaa digitaalisesti lähettämiäsi ja hyväksymiämme tuotteita, emme niitä takaisin sinulle vaan lahjoitamme kyseiset tuotteet eteenpäin.

Tarvitseeko minun maksaa jotain? Onko tuotteiden lähetys maksutonta?

Palvelu on 100% maksuton. Sinun ei tarvitse maksaa lähetyksestä tai palautuksesta.

Kuinka monta tuotetta voin myydä kerrallaan?

Voit laittaa myyntiin kerrallaan enintään 20 tuotetta. Ethän laita myyntiboksiin listaamiesi tuotteiden lisäksi muita tuotteita – lahjoitamme kaikki ylimääräiset tuotteet hyväntekeväisyyteen.

Voinko lähettää useamman myyntiboksin kerrallaan?

Et, vain yhden myyntiboksin lähettäminen kerrallaan on mahdollista. Kun lähettämäsi tuotteet on tarkistettu ja käsitelty varastollamme, voit rekisteröidä uuden myyntiboksin.

Lähetäthän kaikki tuotteet (enint. 20) yhdessä myyntiboksissa. Mikäli boksi ei ole tarpeeksi suuri, rekisteröi ylijääneet tuotteet seuraavaan myyntiboksiisi.

Hinnoitellaanko uudet hintalapulliset tuotteet eri tavalla?

Kaikkien tuotteiden tulee olla uudenveroisia, eikä mahdollinen hintalappu vaikuta tuotteen hinnoitteluun.

Tuleeko tuotteissa olla pesulappu?

Ei, pesulappu ei ole pakollinen. Riittää, että tuotteessa on tuotemerkki- sekä kokolappu.

Mistä löydän myyntiboksistani saamani lahjakortin koodin?

Löydät koodin joko sähköpostistasi tai asiakastililtäsi kohdasta "Myy vaatteitasi" -kohdasta, tykättyjen ja ostettujen tuotteiden vierestä.

Entä jos muutan mieleni?

Kun olet rekisteröinyt myyntiboksisi, on sen eruutus mahdollista hetken aikaa. Mikäli vaihtoehto ei ole enää valittavissa, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos et perunut myyntiboksiasi itse, on mahdollista että teimme sen puolestasi, koska boksisi ylitti 6 kuukauden aikarajan. Mikäli haluat jatkaa myyntiprosessia, lähetä myyntiboksi uudelleen.

Emme valitettavasti voi käsitellä peruutettujen myyntiboksien vaatteita. Jos lähetät meille peruuntuneen boksin vaatteita, meidän on lahjoitettava ne jollekin kumppanillemme.


Etkö löydä vastausta kysymykseesi?
Ota meihin yhteyttä
CHAT

Chatbottimme on täällä apunasi. Jos botti ei voi auttaa sinua, sinut siirretään asiakaspalvelijalle. Chat-asiakaspalvelijamme auttavat sinua englanniksi.

Jos botti ei kuitenkaan pysty auttamaan sinua, se siirtää sinut asiakaspalvelijalle.

Soita meille

Asiakaspalvelijamme auttavat sinua mieluusti.

Postilaatikko

...mutta tyylikkäämpi

Tilaa Zalandon uutiskirjeet

Hallinnoi asetuksiasi

Mistä olet eniten kiinnostunut?

Lue lisää Tietosuojasta. Voit perua uutiskirjeen tilauksen koska tahansa maksutta.