Buffalon design luo upeita trendejä
Buffalo Boots on merkki, joka tekee laadukkaita sekä tyylikkäitä jalkineita moneen makuun. Useille Buffalo saattaa tuoda muistoja 1990-luvulta, mutta brändin historia alkaa itse asiassa jo vuodesta 1976. Tuolloin Michael Condradi löysi Meksikosta cowboy-saappaat itselleen ja myi ne vuotta myöhemmin omassa kaupassaan Wiesbadenissa Saksassa. Hyvän vastaanoton saaneiden saappaiden vuoksi hän päättikin antaa yritykselleen nimeksi Buffalo Boots vuonna 1979. Yrityksestä tuli merkittävin ykkösluokkaisten cowboy-saappaiden maahantuoja.
Buffalo-lenkkarit saapuvat markkinoille
1980-luvulla lenkkarit olivat löyneet itsensä läpi "uusina cowboy-bootseina" ja nauttivat suurta suosiota. Tästä syystä myös merkin oli muutettava lähestymistapaa. Buffalo kehitti ensimmäiset lenkkarinsa 1980-luvun alkupuolella. Niitä valmistettiin yli kahdellakymmenellä eri väriyhdistelmällä ja niitä myytiin myös Saksan ulkopuolella. Brändi alkoi siis laajentaa markkinoitaan myös kotimaan ulkopuolelle 1980-luvun nousukiidon aikana. Buffalon erilaiset väriyhdistelmät sekä hiottu design mielittivät asiakkaita sekä koti- että ulkomailla.
1990-luvulla Buffalon lenkkareista tuli puolestaan rave -ympyröiden klassikko sekä myös symboli koko 90-luvun tyylille. Brändin korkeapohjaiset katseenvangitsijat yleistivät nopeasti ja loivat trendin. Tätä aikakautta voi pitää ratkaisevana käänteenä Buffalolle, sillä niin iso merkitys sillä oli jalkinemarkkinoille. Yrityksen lenkkarit lienevätkin tutut kaikille, jotka muistavat aikakauden muotitrendit. Voidaankin sanoa, että Buffalo syntyi 1970-luvulla mutta teki läpimurtonsa 1990-luvulla.
Buffalo, uusi vuosituhat ja uudet kuviot
Menestyksen jatkamisen takaamiseksi Buffalo aloitti vuonna 2016 yhteistyön Deichmann Groupin kanssa. Kyseessä on eräs Euroopan suurimmista jalkineiden jälleenmyyjistä. Näin uusi sivu aukesi Buffalo Boots GmbH:n historiassa ja siitä tuli osa Deichmann Groupia. Näin Buffalo sai tuekseen jalkinemarkkinoiden merkittävän toimijan, mikä omalta osaltaan auttoi varmistamaan menestyksekkään tulevaisuuden. Tämän strategisen kumppanuuden päätöksen taustalla vaikutti pyrkimys varmistaa yrityksen itsenäisyys, kehitys sekä tuleva kasvu.
Seuraavana vuonna yritys heitti retrovaihteen päälle ja julkaisi designia, jotka hakivat inspiraatiota brändin 1980- ja 1990-luvun perinnöstä niin ulkonäön kuin kenkienkin osalta. Tämä toteutettiin kahden brändin strategialla, sillä Buffalo toimi omana brändinään, kun taas Buffalo London toimi luksusbrändinä, joka teki yhteistyötä kansainvälisten muotisuunnittelijoiden kanssa. Jalkineiden tason takaavat puolestaan huippulaadukkaat materiaalit.
Buffalo Bootsin menestys on jatkunut vakaana myös tällä vuosikymmenellä. Nykyään Saksasta menestystiensä aloittanut brändi on tuttu toimija niin Euroopan kuin myös maailman jalkinemarkkinoilla. Brändillä on asiakkaita peräti yli 35 maassa ja valikoituja vähittäiskauppoja niin kivijalka- kuin myös verkkokauppoina. Buffalo Boots vakuuttaakin nettisivuillaan, että brändillä on edelleen sama henki, kuin siitä hetkestä lähtien, jolloin Michael Conradi löysi aikanaan ne cowboy-saappaat Meksikosta.