Kaikki alkoi yli sata vuotta sitten vuonna 1914, kun maanviljelijöiden poika Wiktor Haglöf kehitteli repun, jonka tulevaa suosiota hän ei voinut edes aavistella. Tuo maanviljelijän mökissään suunnittelema reppu oli nimittäin alku jollekin suurelle - Haglöfs on tänä päivänä Pohjoismaiden johtava ulkoiluvaatteiden ja -jalkineiden sekä reppujen valmistaja. Ja kyseinen reppu, tuotenimeltään Tight, on edelleenkin yksi tuotemerkin eniten myyvistä tuotteista.

Alun perin maanviljelijöille ja koululaisille suunnitellun repun loistavat ominaisuudet ja kestävät materiaalit panivat sittemmin merkille myös aktiivista ulkoilua harrastavat seikkailijat, jotka vaativat varusteiltaan äärimmäistä kestävyyttä sekä urheilulliseen elämäntapaan sopivaa käytännöllisyyttä. Tuotemerkin laajentaessa valikoimaansa ensin makuupusseihin ja sitten sekä vaatteisiin että jalkineisiin, oli suosio luonnossa urheilua ja retkeilyä harrastavien ja ammattilaisten keskuudessa taattu.

Haglöfs - luontoseikkailijan luottokumppani

Olitpa sitten ulkoilua harrastava, erämaan rauhasta nauttiva patikoija tai extreme-urheilun ammattilainen, löydät kaikki aktiiviseen elämäntapaan tarvitsemasi tuotteet Haglöfsin huikeasta valikoimasta. Tuotemerkin onnistuneena missiona on ollut valmistaa tuotteita, jotka toimivat keskenään saumattomasti yhteen - kerrospukeutuminen on aktiivisen luonnossa liikkujan ja urheilijan avainsana kootessaan varustusta jopa useita päiviä kestäviin seikkailuretkiin taikka pakkaspäivän hyytävälle iltalenkille. Haglöfs tarjoaa sinulle mahdollisuuden nauttia erämaan upeasta luonnosta ja sen tarjoamista elämyksistä valmistaessaan tuotteita, joiden toimivuudesta sinun ei tarvitse huolehtia. Valmistajat ovat myös kantaneet vastuun ympäristöstä tuotteiden valmistusprosessin aikana.

Nautinto onkin juuri se sana, joka parhaiten kuvailee Haglöfs-tuotteiden mahdollistamia kokemuksia ja elämyksiä - kestävät ja upean muotoilun sekä tekstiilisuunnittelun omaavat vaatteet, jalkineet ja muut retkeilytuotteet ovat kuin pääsylippu luonnon ihmeiden helmaan.

Tutustu myös